تمرین برنامه نویسی پایتون #وراثت
1) کلاسی به نام shape بسازید که یک متود سازنده دارد که نام شکل را میگیرد و آبجکت آن را میسازد. متود __repr__ هم برای ایم کلاس تعریف کنید که نام شکل ساخته شده را در خروجی چاپ کند.
- 2) کلاسی به نام مستطیل بسازید که از کلاس shape ارث بری کند و یک متود سازنده داشته باشد که طول و عرض مستطیل را دریافت و آبجکتش را بسازد. برای این کلاس دو متود محاسبه مساحت و محیط تعریف نمائید.-
- 3) کلاسی به نام دایره بسازید که از کلاس shape ارث بری کند و یک متود سازنده داشته باشد که شعاع دایره را دریافت و آبجکتش را بسازد. برای این کلاس دو متود محاسبه مساحت و محیط تعریف نمائید.
- 4) کلاسی به نام مربع تعریف کنید که هم از کلاس مستطیل و هم از کلاس shape ارثبری کند (میدانیم هر مربع یک مستطیل هم هست) برای آن یک متود سازنده بگذارید که با دریافت طول مربع آبجکتش را بسازد. همچنین برای این کلاس دو متود محاسبه محیط و مساحت بگذارید که این متودها خودشان از متودهای محاسبه محیط و مساحت کلاس مستطیل استفاده نمایند. (آنها را فراخوانی کنند و کافیست که مقادیر طول و عرض مستطیل را برابر هم و برابر با مقدار طول مربع قرار دهیم)
- 5) در main برنامه با دادن مقادیر طول و عرض و شعاع آبجکتهای آن کلاسها را ایجاد نموده و خروجی بگیرید(مقادیر طول و عرض و شعاع و . را از کاربر بگیرید!)
درباره این سایت