محل تبلیغات شما

یک کلاس کلی تعریف کردیم به نام AnimalAction

این کلاس 4 متود یا (تابع عضو) دارد. که شامل صدای کوئک(صدای اردک) ، ویژگیها ، بارک (مخصوص سگ) و فور(یک ویژگی دیگر) می باشد. این 4 ویژگی را به عنوان 4 متود در نظر گرفتیم. این متودها مقادیری را پرینت میکنند. مثلاً اعلان میکنند که اردک کوئک میکند. و .

سپس 3 کلاس دیگر تعریف کردیم که از این کلاس ارث بری میکنند. که جزئیاتش را در کدها می بینید.

سپس در تابع Main از کلاسهایمان شی تعریف کردیم و توابع عضو کلاس را فراخوانی نموده ایم.

حتماً کدها را در یک آی دی ای نوشته و اجرا کنید و خروجی را ببینید!

v514691_01.png

n593743_02.png

t362938_03.png

h823195_04.png

حالا همان کد بالا را به شیوه MVC یا Model - View - Control باز نویسی کردیم.

i677398_05.png

a255292_06.png

g796400_07.png

o199073_08.png

مباحث برنامه نویسی شی گرا و وراثت و چندریختی ، جزء مهمترین مباحث برنامه نویسی پایتون می باشد. پیشنهاد میکنم ویدیوی آموزشی من (سعید دامغانیان) که طی چند روز آینده در کانال یوتیوب خودم به آدرس (Saeed Damghanian ) قرار خواهم داد حتماً ببینید و پرسشها و نظرات خودتان را همانجا مطرح نمایید.

خروجی کدهای بالا را در تصویر زیر برایتان درج نمودم!

u651649_08.png

ماژول‌ها در پایتون

ماشین حساب در پایتون2

پروژه ماشین حساب ساده با پایتون

کلاس ,نویسی ,کردیم ,برنامه ,شی ,یک ,برنامه نویسی ,را در ,تعریف کردیم ,4 متود ,را به ,مباحث برنامه نویسی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

افسردگی